Zuckerberg’s response to bombshell Facebook report focuses on his surfboard

- Advertisement -


Facebook CEO Mark Zuckerberg’s reaction to a blast new York Times The report focused on his refutation of a line in the story that said his surfboard was electric.

- Advertisement -

the new York Times On Tuesday, news broke that Facebook rigged users’ newsfeeds to show positive news about the company. But in his response to the article, Mr. Zuckerberg made considerable effort to clarify that the surfboard he was seen using in the July 4 video was not actually electric, but that he instead himself. Were pumping it with my feet to push it forward. across the water.

“Look, it’s one thing to lie to the media about my work, but it’s crossing the border to say I’m riding an electric surfboard when a hydrofoil is clearly visible in that video. which I am pumping with my feet,” said Mr. Zuckerberg wrote on Facebook on Tuesday.

advertisement

Some hydrofoil surfboards have electric motors, but manual ones are powered by the movements of the surfer’s feet. Lift Foil is a company that manufactures electric hydrofoil surfboards. They told insider In 2020 when Mr Zuckerberg owned one of his electric surfboards worth $12,000 after being photographed using one in Hawaii.

What Mr Zuckerberg did not say in the report the new York Times was “false,” but Facebook spokesman Joe Osborne slammed the story on Twitter. According to the insider, he said in a statement, “There is no change in News Feed rankings.” “This is a test for an informational entity that has been explicitly marked as coming from Facebook. It is not the first of its kind, and is similar to the corporate responsibility initiative that people see in other technology and consumer products. “

- Advertisement -

According to the new York TimesFacebook’s newsfeed initiative was called Project Amplify and was initially introduced at a meeting in January. The paper cited a source present at that meeting and a total of six current and former company employees in the story.

But Mr Osborne said on Twitter that the meeting never took place. the new York Times Citing three sources that said Mr Zuckerberg approved Project Amplify, two sources said the project was tested in three US cities in August after the CEO’s green light.

The paper also reported that the company’s communications team pursued a less apologetic media strategy outlined in a document. wall street journal previously cited internal Facebook documents in reporting issues such as the spread of misinformation at the social media giant and the mental health effects of Instagram on teenage girls.

Facebook’s Vice President of Global Affairs and former UK Deputy Prime Minister Nick Clegg said on 18 September Statement He Wall Street Journal’The reporting included “deliberate misinterpretations of what we are trying to do, and has provided seriously false motives to Facebook’s leadership and employees”.

Credit: www.independent.co.uk / Mark Zuckerberg

- Advertisement -
Mail Us For  DMCA / Credit  Notice

Recent Articles

Stay on top - Get the daily news in your inbox

Related Stories